28 april 2015

Saker går framåt...


Jag har väntat i flera år nu (jag har faktiskt det) på nya golv. I vårt hus fanns det olika golv i alla rummen och det såg helt enkelt för jäkligt ut. Även för mig som inte är så petig av mig generellt sett. Vi köpte tidigt detta plankgolvet som vi skulle ha istället... men det blev liggandes i vardagsrummet. Såhär i efterhand kan jag ju tycka att det inte BARA var illa. Golvet har ju torkat ordentligt... efter 2 år på tork så är det ju torrt. I alla fall.  


Nu äntligen ligger det färdigt i hall, matrum och alla sovrummen. Så underbart! Det blir ett helt annat hus. Känns som om det hänger ihop mer. Istället för att vara som ett lapptäcke. Av golv. För enkelhetens skull fick det bli vitt. Jag är inte den som ändrar om i tid och otid så jag tippade att vitt var det mest praktiska som håller längst genom alla stilar. 


Här finns ju tusen och åter tusen saker att fixa med såklart men jag tänker njuta av att golven är fina just nu. SEN tänker jag önska mig ett trädäck. Men det är sen det. Jag menar man får ju ge det en vecka... eller? 

Kram J


1 kommentar:

xostream sa...

Vilken häftig lägenhet.

Sven-Erik, Göteborg